OFERTA PORADNI P-P w Myszyńcu NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Wychowanie przedszkolne oraz szkoła podstawowa:
Logopedyczne zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym pt.: „Gimnastyka dla Smyka”- cykl spotkań (pedagog, logopeda).
Zajęcia grafomotoryczne dla dzieci młodszych „W krainie zabaw i gier”
Logopedyczne zajęcia grupowe z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym „Zabawy wspierające rozwój mowy”, „Gimnastyka buzi i języka”,
„Dzień wesołej głoski”- cykl spotkań (pedagog, logopeda).
Grupowe zajęcia logopedyczne „Sprawna buzia i język” w grupach dzieci 5 – 6 letnich w wybranych szkołach i przedszkolach.
Zajęcia grupowe w przedszkolu „Zabawy sensoryczne w grupie przedszkolnej”„ Sensoplastyka”.
Zajęcia integracyjne na podstawie metody pedagogiki zabawy „Zgrana klasa”–zajęcia grupowe.
Zajęcia logopedyczne dla uczniów szkoły podstawowej „Zasady poprawnego mówienia”.
Trening uważności i koncentracji uwagi – cykl 10 spotkań.
Przesiewowe badanie wzroku
Cykl spotkań „Sensoplastyka dla Smyka”.
Zajęcia zawodoznawcze.
Szkoła lektorów.
Zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży wg potrzeb-umiejętności prospołeczne, zapobieganie agresji, zajęcia integracyjne grupę, planowanie kariery i podjęcie roli zawodowej.
Spotkania przedświąteczne dla rodzin objętych programem WWRDz.
Wycieczka krajoznawcza dla rodzin objętych programem WWRDz.
Bajki, które uczą jak być szczęśliwym- czytanie bajek terapeutycznych.
„Jak jem, tak mówię”- zajęcia logopedyczne
„Kręgosłup mój przyjaciel”- zajęcia grupowe korekcyjne
Badanie NEUROFLOW.
Zajęcia ruchowe na bazie W. Sherborne
Zajęcia integracyjne z chustą
Szkoły podstawowe i szkoły ponadpodstawowe,
Spotkania z młodzieżą ZSP - pogadanka „Opieka logopedyczna od poczęcia – wczesne uwarunkowania rozwoju mowy dziecka”.
Warsztaty „Moja przyszłość - kim chce być? Preferencje zawodowe”, „czym jest stres, sposoby walki ze stresem”, „Moje osobiste port folio kariery”, „Autoprezentacja, czyli jak się zaprezentować by odnieść sukces”, „Reguły wpływu społecznego” i inne wg potrzeb uczniów.
Doradztwo w zakresie doboru szkół dla osób z niepełnosprawnością oraz problemami zdrowotnymi.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów szkoły podstawowej i szkół ponadgimnazjalnych–indywidualne i grupowe.
Dla nauczycieli:
Spotkania dla nauczycieli w ramach zgłoszonych na bieżąco potrzeb.
Warsztaty psychoedukacyjne dla różnych grup odbiorców w odpowiedzi na zapotrzebowanie placówek.
Udzielanie nauczycielom, wychowawcom i specjalistom, pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych.
Dla nauczycieli wychowania przedszkolnego „Bajki terapeutyczne”.
Dla nauczycieli nauczania zintegrowanego „Ryzyko dysleksji”, „Terapia ręki”.
Warsztaty dla nauczycieli „ Jak rozpoznać zaburzenia sensoryczne u dziecka”, „Jak pomóc dziecku z zaburzeniami sensorycznymi w szkole/ przedszkolu”.
Wspomaganie placówek szkolnych w tworzeniu i realizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego.
Wsparcie wychowawców klas w planowaniu pracy z młodzieżą.
Dla rodziców:
Zajęcia dla rodziców „ Jak stymulować rozwój mowy dziecka”.
Trening pielęgnacyjny niemowlaka.
Stymulacja rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku 0 – 3 lat.
Cykl spotkań dla rodziców dzieci z niepłynnością mówienia.
Warsztaty „ Rola rodziców w realizacji terapii integracji sensorycznej”.
Zajęcia warsztatowe dla rodziców podnoszące ich umiejętności wychowawcze - X edycja „ Szkoły dla rodziców”.
Warsztaty dla rodziców „ Nie tak łatwo być rodzicem”.
Warsztaty terapeutyczne dla rodziców w wieku szkolnym.
Spotkania dla rodziców „ Fundamenty wychowania”, „jak motywować dziecko do nauki”, „Przyczyny trudności szkolnych”, „Gotowość szkolna – jak przygotować dziecko do podjęcia nauki w szkole”, „Trudny nastolatek”.
Spotkania dla rodziców dzieci przedszkolnych „Jak rozpoznawać zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci?”, „Procesy integracji sensorycznej i ich wpływ na rozwój dziecka”, „Zaburzenia sensoryczne u dzieci ze spektrum autyzmu”.
Spotkania dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym na temat: „Jak wspierać rozwój mowy dziecka w środowisku domowym”, „Wpływ zaburzeń mowy na naukę czytania i pisania”.
Spotkania dla rodziców uczniów szkoły podstawowej nt. „Cyberprzemoc. Komputer – przyjaciel czy wróg”.
Prezentacja założeń pracy informacyjno – doradczej na rzecz uczniów.
Przedstawienie aktualnej oferty edukacyjnej szkolnictwa ponadgimnazjalnego i ponadpodstawowego.
Włączenie rodziców, jako przedstawicieli różnych zawodów do działań z zakresu poradnictwa zawodowego.
Inne:
Akcja czytania bajek dzieciom we współpracy z biblioteką.
Cykl spotkań „Ferie z Poradnią”.
Przesiewowe badania słuchu Platformą do Badań Zmysłów.
Dzień bezpłatnych diagnoz (Logopedycznych, Pedagogicznych, Psychologicznych i Rehabilitacyjnych).
Organizacja spotkań z pracodawcami.
Organizacja wyjazdu pro – zawodowego dla młodzieży.
Współpraca z instytucjami wspierającymi (urząd pracy, fundacje itp.).
Organizacja staży i praktyk zawodowych.
Wycieczki i spotkania integracyjne dla dzieci objętych opieką Poradni P-P i ich rodzin oraz sympatyków Poradni.
Procesy integracji sensorycznej i ich wpływ na rozwój dziecka.
Realizowane Programy i Kampanie Społeczne:
Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka.
Program „ Za Życiem” (możliwość uczestnictwa w zajęciach prowadzonych m.in. przez: psychologa, logopedę, surdologopedę, neurologopedę, pedagoga, oligofrenopedagoga, tyflopedagoga, terapeutę SI, rehabilitanta, hipoterepautę, dogoterapeutę, arteterapeutę, alpakoterapeutę oraz udział w zajęciach organizowanych w wodzie. Ponadto możliwość konsultacji z neurologiem).
Kampania społeczna „19 dni bez przemocy”.
Karnawałowy Bal Przebierańców
Powiatowy Dzień Rodziny
Światowy Dzień osób z Zespołem Downa
Światowy Dzień osób z Autyzmem
Konferencja „Profilaktyka uzależnień w szkole i placówce oświatowej”